EN LA DEFENSA D'UNA SANITAT PÚBLICA SOCIALMENT EFICIENT

dilluns, 16 de març de 2015

Una opinió autoritzada del British Medical Journal sobre la recerca del virus de l'Hepatitis C en asimptomàtics

Un article del British Medical Journal expressa la opinió següent:

Mensajes clave
● El CDC y otras organizaciones importantes están recomendando que se busque la infección por hepatitis C en fase asintomática a determinadas cohortes por sus fechas de nacimiento.
● En sólo una minoría de los enfermos con infección crónica por hepatitis C se desarrollará una hepatopatía en fase terminal.
● No podemos identificar de manera fidedigna quiénes van a llegar a esa fase terminal de hepatopatía.
● Los ensayos con fármacos se fían en parámetros sucedáneos como la respuesta virológica mantenida que no es una curación.
● Los médicos deben resistirse a buscar la infección en fase asintomática hasta que tengamos una demostración clara de que el tratamiento antiviral es efectivo clínicamente y de que los beneficios que proporciona superan a los daños que conllevan.

Notas
Citar este artículo como: BMJ 2015; 350: g7809



dimecres, 11 de març de 2015

La FADSP defensa la dedicació exclusiva per el bon funcionament de la Sanitat Pública

http://www.fadsp.org/index.php/sample-sites/manifiestos/994-la-fadsp-defiende-la-dedicacion-exclusiva-como-clave-para-el-buen-funcionamient

 LA FADSP proposa:


1) Recuperar la dedicación exclusiva de los profesionales del sistema sanitario como un concepto central en la política de personal, incentivándola adecuadamente
2) Habría que establecer un sistema transitorio en el que todas las nuevas contrataciones llevarían aparejada la dedicación exclusiva y las personas con plaza en propiedad podrían optar a acceder a la misma o quedarse en la situación actual.
3) Las plazas con capacidad organizativa y/o de gestión deben de tener dedicación exclusiva sin excepción.

dimecres, 4 de març de 2015

Dissabte 28 de Febrer el "Parlament Ciutadà" per defensar la Sanitat Pública


Sobre el Parlament Ciutadà
al minut 42 Pep Marti comença a parlar de un Sistema Nacional de Salut i segueix amb la reivindicació de un sistema totalment públic en el que la gestió sigui pública i la seva evaluació sigui pública i independent al màxim per mitjà del Parlament.minut 49 reivindicacions concretes i resum. 
Minut 52 Joan Benach: No és el mateix la Sanitat Pública que la Salut Pública (que seria com la part amagada del "Iceberg de la Salut" del que a la superficie veiem les malalties (assistencia sanitària) i a sota tenim tots els determinants de la Salut. No sols es tracta de privatitzar sinó "parasitar" (vampiritzar diuen altres om J Gervás)  1.05: crítiques a les frases de Boi Ruiz: La salut és un bé privat ... L'usuari ha de tenir la responsabilitat moral de la seva salut. No imagino un sistema sanitari diferent en una Catalunya independent acaba recordant que va dir el conseller per respondre que ell (i nosaltres) si ens ho imaginem!.